BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Dar kartą apie one.lt ir „Facebook“

Jau prieš kurį laiką rašiau apie one.lt ir Facebook. Neseniai marketer.lt pasirodė įrašas apie vis mažėjantį one.lt lankomumą. Vėliau jie parašė dar vieną lakonišką įrašą, kuriame tik konstatavo, kad one.lt pasitobulino ir, kad, anot jų, atsinaujino pavėluotai. Tačiau šiam įrašui mane paskatino ne „marketerių“ pateikti faktai, ar jų interpretacijos, o komentarai po šiais įrašais.

Pirmiausia mano galva, komentuojantys ir juo labiau rašantys turėtų suvokti, kad antras pagal dydį portalas niekada „nesiveja“ ir niekada nevėluoja. Nuolatinis mėginimas „perspjauti“, įvairūs rinkodariniai eksperimentai ir novatoriškumas - tai atsiliekančių būdai prisivyti ir kažkaip gauti tuos trupinius, liekančius po lyderių puotos. Bene geriausias pavyzdys, iliustruojantis tai ką noriu pasakyti, yra 15min.lt – kaip žiūrėsi, kaip bevartysi – vis tiek šnipštas – delfi.lt nereikia nei iškelto RSS (juokingiausia tai, kad 15min.lt taip akcentavę RSS paslaugą, o vėliau padarę apklausą dėl RSS pamatė, kad didžioji dauguma jų lankytojų nežino kas tas RSS) , nei bendravimo Facebook‘e, nei interaktyvių žurnalistų iš visos lietuviškos bendruomenės – 15min.lt neturėjo ir neturės jokių šansų. Todėl teigti, kad lyderis vėluoja, mano galva, nėra labai jau išmintinga.

Vienas kvailys marketer.lt komentaruose man pasiūlė pažiūrėt, kiek „onei“ žmonių „paliko anketą ir žadėjo nebegrįžti“ – vien už tokį teiginio dramatiškmą komentatoriui galėčiau rašyt penkis balus (iš penkių) – jau įsivaizduoju dideles „Forticom“ šefų ir komandos ašaras, jei jie pamatė tą komentarą, atskleidžiantį tokią niūrią realybę… Iš tiesų – žmonės palieka one.lt. Bet bėda tame, kad kai kurie, kaip kad ir anas komentatorius nesupranta vieno – „Facebook“ žmonės irgi palieka ir paliks vis intensyviau, nes tai paprasčiausia tendencija - jaunų žmonių šokinėjimas nuo vienos mados prie kitos.

Dažnai one.lt buvo kritikuojamas už tai, kad jame „renkasi vaikai“: jie kuria nerimtą aplinką, „forumiukus“ ir juokina „solidžias“ personas prie anketų rašydami „30y30“. Tai, anot rimtųjų blogerių, nuolat apkraunančių „twiter`į“ idiotiškais pranešimais, o savo bloguose dažnai paistančiais nesamones, nerimtas portalas, kuriame, „subrendusiems“ tikrai „ne vieta“ - juk jie solidus, jie išmanantys, baisiai protingi ir dar prie viso to labai progresyvus ir „creatyviniai“. Tačiau problema tame, kad šie šaunuoliai intelektualiai nepajėgus suvokti to, kad kuo didesnis tinklas – tuo didesnis kiekis šiukšlių jame. Tai įrodė blogas.lt, one.lt, vis labiau įrodinėja ir „Facebook“.

Būkim sąžiningi – dabar „Facebook“ labai skiriasi nuo to, koks jis buvo prieš kokius metus. Daugėjant registracijų - daugėja ir nesąmonių jame. Tačiau asmeniškai manęs tai nei kiek nestebina. Jei anksčiau „veiksmas“ vyko dalinantis įdomesnėmis nuorodomis, klipais ar panašiai, tai dabar didžiąją dalį „srauto“ sudaro įvairūs kvaili „quiz‘ai“ (pvz. „Į kokią realybės šou „manekėnės“ dalyvę tu esi panaši?“), juos atlikinėjantys ir savo atsakymus demonstruojantys žmonės, bei prisijungimai prie idiotiškų grupių (pvz. „Who looks at my profile“ ar „Aš nemokėsiu 5 lt. į mėnesį už Facebook nuo liepos 9”) ir t.t.. Na ar tai tikrai “suaugusių socialinis tinkles”? Gal ir taip, bet, tokiu atveju, “suaugę” lai pripažįsta, kad jie vis dar vaikai, o “Facebook” ne taip smarkiai ir skirias nuo “vaikiškojo” one.lt…

Sakykit ką norit, bet aš manau, kad Facebook‘ą Lietuvoje ne už ilgo ištiks one.lt likimas – t.y. jį vėl paliks krūvos žmonių. Nežinau kaip jūsų tinkle, bet manajame žmonės pradėjo vis rečiau ir rečiau lankytis tinkle. Paklausus jų „kodėl?“, jie atsako paprastai – „ten nėr ką veikti“ arba „atsibodo“. Todėl aš manau, kad „Facebook“ „žvaigždė“ bus kur kas trumpalaikiškesnė nei one… Kaip kartą man viena draugė, begeriant alų, pasakė – „paprasčiausiai mes iš to išaugam“…

Jei grįžtume prie „vėlavimo“, tam paaiškinimas labai paprastas – one.lt neturi kur skubėti – jie vieninteliai lyderiai Lietuvos rinkoje, kuriems nėra ir labai ilgai dar nebus lygių, o jų programuotojai ir taip turi labai daug „einamojo“ darbo, todėl investuoti į konkurenciją su vienaip ar kitaip trumpalaike „žvaigžde“, jie neturi prasmės. Be to, vargu bau ar šis „srauto“ sprendimas ką nors duos – žmonės jau tam pačiam „Facebook“ ima pervargti nuo jo. Tačiau, kaip ir minėjau savo komentaruose, aš manau, kad „Facebook“ bet kokiu atveju kovą pralaimės. Ir pralaimės dėl labai paprastos priežasties – one.lt yra Lietuvoje, ten dirba ne kvailiai ir, neabejoju, jie savo produktą, skirtingai nei „Facebook“ anksčiau ar vėliau sugebės adaptuoti prie labai dinamiškų vartotojų poreikių arba milžinišką vartotojų srautą nukreips į naują produktą, taip padarydami labai gerą pradžią jam. O kas nutinka kai portalas, kad ir turintis perspektyvų, laiku nesikeičia, galite pamatyti prisiminę klase.lt atvejį – registracijos liks, kažkas dar krutės, bet faktiškai, tai bus jau bus „mušta korta“.

Patiko (20)

Rodyk draugams

Komentarai (67)

  1. .:

    mane tai pradejo nervuot tas ones srautas duomenu tipo, istisai rodo kas ka veikia dabar pirmam puslapi nei draugu nei ju draugu nei ju draugu nerodo ;DD net nebeidomu… o facebookas tai daug kam atsibodes jau visi nori kuo greiciau begt is ten bent mano pazitami, del tos pat priezasties- NERA KA VEIKTI TEN.

  2. Dogmax:

    Keistas man pasakymas “nėra ką veikti ten”. O one.lt tai jau yra ką veikt, kad žmonės ten pasilieka, o iš facebook nori bėgt ?
    Nu suprantu tuos, kurie išvis iš visų soc. tinklų pabėga dėl tokios priežasties, jiems gal ten tikrai nebuvo ten ką veikt.
    Tai ir kyla klausimas, kas turi būti tam soc. tinkle, gal žmogus turėtų ką veikt…

  3. One’as yra “Kaimo lygos” Lietuvoje kelrodės žvaigždė, o rašinėlio informatyvumas ir vertė prilygsta teiginiui, kad čia Kubiliaus darbelis yra pasaulinė krizė. Slėpkitės, gėda skaityt tokius propagandinius brėdus :D

  4. pasislepia viskas, nei energy packo kam reik nematai, nei ka draugas vakar padare blogo, tik nuolat turi banint tuos quizus ar koki velnia ! taigi as turiu svaru grazu fb !

  5. ir da as manau atvirksciai, one.lt liks kaip musu blogas , o fb kils iki pat lubu !! ;]

  6. O aš vis tik nesutinku su esminėmis priežastimis. Esu įsitikinęs, kad absoliučiai viską lemiantis faktorius yra globalizacija. Būtent dėl to visiškai netikiu bendros paskirties (nespecializuotų) lietuviškų socialinių tinklų perspektyva. Pasauliniuose tinkluose mes bendraujame su visais, o lietuviškuose tik su savo kaimu - o tai vis labiau tampa kliūtimi. Gal tai ir nėra priežastis kodėl tūpas lietuvis migravo iš one.lt į Facebook, tačiau tai yra priežastis, kodėl jis daugiau į lietuviškus tinklus negrįš.

  7. p:

    Mangirdenai: jūsų blogas miršta - nes nieko su juo nedarot? Kur facebook’o gerbėjų grupė, kur marketinginiai sms tikslinei rinkai, a? Taip nieko nebus…

    O dabar rimčiau:
    Konsultantas, aš džiaugiuosi, kad mūsų “Kaimo lygoje” galiu sutikti tokių iškilių specialistų kaip, kad Tamsta. Net keista, kaip ponas lietuviškai prabilo. Nepaisant to, kad PR konsultanto net puspadžio nesu vertas, leisiu būti sau akipleša ir paoponuoti…

    Pirma, PR konsultante: “rašinėlis” yra ne analitinis, o polėminis, bet matyt tokiam profesoriui “polemika” dar neatrastas terminas, a? Pagooglink, pagooglink, konsultuojant PR klausimais politikus gali praversti tokia sąvoka…

    Žinai iš tavo komentaro, konsultante, tikrai matau, kad mes “kaimo lyga” žmogus nori analizės, o pats nei vieno normalesnio teiginio, kuo jam kas blogai nepasako. Nori analitinės diskusijos, na okey galima pamėginti - kiek kainuoja Facebooke (laiko/darbuotojų) sąnaudų, kad pasiekti 1000 lietuvių vyrų nuo 18 iki 25? Lažinames, kad kreiptis į textads bus gerokai pigiau? Reikia itin didelio efektyvumo - kreipiames į one.lt, nors ir mokam daugiau. Galima daryti dar įdomiau: galim diskutuot, kas daugiausia lankytojų (ir pardavimų) atneš investavus tarkime 1000-2000 lt delfi, one, textads ar facebook’as. Tyrimo dar nedariau, bet galiu lažintis net jo nedaręs, kad mažiausias efektyvumas bus facebook - paprasta kaip du kart du. O tu dar kaip mažas vaikas savo twitteryje seiliojiesi su Facebook fenomenu. Galim skaičiuoti ir vartotojų skaičių, jei tamstai patogiau… Tik padalinkime FB vartotojus dar iš trijų - nes oi kiek daug “PR specialistų”/kompanijų turi po kelis acc. Net aš ir tai turiu juos 3… :) Siūlyk dar daugiau objektų argumentuotai, svariai diskusijai - manau, padiskutuosim… Tik jau būdamas CV rašytoju, tfu, konsultantu PR, būk geras sakinius formuluok ne kaip “onės” lankytojai, okey?

    ichmbch: o va tavo komentaras iš tiesų taiklus. Jop, sutinku, globalizacija turi savo poveikį ir “vietinė” rinka gali iškristi. Tačiau man “linksmasis blogeris” neleis sumeluot, aš visad sakiau, kad žmonės nori ir norės pažindintis, dulkintis ir kurt šeimas (bent jau moterys), o visgi, norint pasitrint papilvėm, gal geriau savo kiemas.. Tačiau tu esi, kaip minėjau teisus, tik gal kampas tavo ne tas - facebook’as (globalinis) tinklas mums lietuviams tampa aktualiu dėl migracijos (bendravimu su išvykusiais). Tuo tarpu kiek žmonėms yra poreikis bendraut su kitataučiais, kaip megzt pažintis ir t.t. - čia jau kitas klausimas. Bet įžvalga tavo, dar kartą sakau - labai gera.

    Jei dar kas rašys: Galbūt man su raiška minčių yra blogai. Bet aš nenorėjau pasakyt, kad “one” yra absoliutus gėris. Aš tik teigiu, kad jie yra lyderiai, tuo tarpu Facebook’o aukštinimas dažnai yra nepagrįstas nei iš vartotojų pusės (ta pati nesamonė tik ne 30y30 o “Ką negero padarė tavo draugas?) nei iš tų, kurie daro reklamą internete (facebook laiko sąnaudos ir gaunama grąža iš to yra per prasta - tikrai geriau investuoti pinigėlius į lietuviškus reklaminius tinklus. Facebook, turint resursų, gali būt papildoma priemonė stiprinant prekinį ženklą, bet jokiu būdu ne pagrindinė vedant lankytojų srautą ir darant masinius pardavimus). Todėl, jei dar kas komentuosit, atkreipkite į tai dėmesį

  8. Romanas:

    Dėl reklamos, tai su one.lt yra ta bėda (nors jie iį šaukia, jog ten nėra vien vaikai), jog srautas iš jų tikrai yra didelis, tačiau mokių klientų yra žiauriai mažai, todėl dėl lankytojų srauto su tavim sutikti galima, o dėl masinių pardavimų, tai one.lt tikrai nėra tai, kas juos garantuotų.

  9. p:

    Romanai, viena ausim teko nugirsti, kad bent jau mobilniku prekiautojai yra itin patenkinti srautu ir tuo, ka jis atejes po to daro. Aisku, klausimas kila ar SMSCREDIT labai daug uzdirba…
    ir dar va - nors fb neva tarsi mokus - kazin kai kokia avis ten neva netycia numeta linka, kiek tai efektyvu/nesa realia nauda.. :|

  10. Ana:

    Didesnės nesąmonės neesu skaičius per visą blog’o istoriją. : DDDDDDDDD Tipo facebook’as išaugamas? kas čia dabar? Tame ir esmė, kad facebook’ą turi visą mano giminė, nuo 13 metų pusseserės iki 59 metų dėdės. Ir esmė tame, kad one.lt yra išaugamas, aš jį turėjau iki 14 metų ir viskas. Ištryniau. Nes išaugau būtent iš jo, ten nėra ką veikt. O facebook yra pasaulinio mąsto, su grupėmis, įvairiais testais, pramogom, žaidimais, kaip tik būtent facebook’as gali prisitaikyti tiek prie 14 metų vaikų tiek prie vidutinio amžiaus žmonių. One.lt yra šūdas, šūdas, šūdas. Visada taip sakysiu.

  11. Na, aš pritariu autoriui ir nepritariu Anai. One.lt nėra šūdas. Nors ir visi išsikalinėja, tokiais kaip ”onjukjo stajljukjas” ir pnš. Manau, kad vis dėl to, jis geresnis už facebook’ą. Kodėl? Nežinau, bet facebook’as man nepriimtinas.

  12. Juokingas įrašas. Nepaminėjote, kad FB neprašo pinigėlių už įkeltą nuotrauką ar spustelėjimą “patiko”. O gal ir šį faktą paversite minusu?

  13. Oni:

    Oho, devyniolika, triuškinantys argumentai. :o

    One.lt yra socialinis tinklas, kuris apsiriboja tik Lietuvos bendruomene, kai Facebook apima visą pasaulį, todėl jau vien dėl to šių tinklų kalibrai netinkami lyginimui. Kad visi mažamečiai, neva išaugę iš one.lt, perėjo į FB, tai faktas, bet yra visos galimybės nematyti jų veiklos: pirmiausia, nepriimti jų į draugus, o jei mandagumas ir širdis neleidžia, galima paslėpti juos arba bent jau nedominančią jų veiklą. Ir viskas.

  14. Ana:

    Oni - taip, teisingai. One.lt yra one.lt, o facebook’as yra pasaulinio lygio jau tinklapis. Ir ginč - visiškai teisingai. One. lt per visą savo gyvavimo istorija pasipelnė iš varkšų paauglių kišenių n pinigų. Tiksliau iš jų tėvėlių.

  15. Oho, kiek jūs čia prirašinėjot ir be kelių komentarų visiškas šlamštas (nepykit, na bet gi negaliu jums, draugai, meluot)…
    Ana, nenusimink ir didink savo skaitymo apimtis… Man, žinok, giliai nusispjauti ką turi tavo giminė, ar gali tuo patikėti? Mano giminėje turi du žmonės. Čia argumentai? Man atrodo, kad sakydama “O facebook yra pasaulinio mąsto, su grupėmis, įvairiais testais, pramogom, žaidimais” - netyčiom atskleidei savo amžių ir proto lynį. Todėl linkiu toliau darytis quizus su pussesere ir kartoti tą stebuklingą žodį iš š raidės, kalbant apie save. “VarKšė” tu “varKše” aštuntoi klasėje dar šio žodžio rašybos nėjote?

    ginč. taip nepaminėjau. Aš daug argumentų nepaminėjau pliusų ir minusų tiek vieno tiek kito tinklo. Kaip minėjau, šio straipsnio tema daugiau diskusinė, skirta parodyti, kad kritika ne visuomet yra tokia jau pagrįsta. Taip one.lt prašo pinigų, toks jų verslo modelis ir, galbūt, jis prastas, bet faktas tame, kad iki šiol jie lieka antri, net su tokia sistema. Tačiau grįžkime prie šaknų ir įrašo esmės - jei jums yra poreikis labai kautis savo foto, matyt, turite tą patį poreikį demonstruoti save, kaip ir one.lt jaunimas…Tai, vėl grįžtų prie savo: teiginys, kad one.lt yra “nerimtas malalietkų dalykas” yra nepagrįstas.

    Oni - mes gyvename Lietuvoje. One.lt pagrindinė paskirtis yra pažintys - ne verslo, ne mokslo, bet tos, pačios paprasčiausios. Kalibrai yra tinkami, nes tiek aš, tiek kiti kalba apie labai paprastą dalyką - tiek vieno tiek kito reikalo naudą LIETUVOS verslui - tiek savininkams, tiek tiems, kuriems savo paslaugas siūlo šie tinklai. O va prieš paskutinis jūsų teiginys sutampa su mano - tik, aš tų mažamečių neturiu, bet, patikėkit, ir neva solidesni žmonės kartais būna tokiais vaikais.. Todėl ir noriu, kad kritika one.lt ar bet kokio kito socialinio tinklo/puslapio ar pan atžvilgiu būtų pagrįsta ir neapsiribotų - “one yra vaikams”

  16. Ana:

    O jeetau, kaip mes nemokame priimti kitų žmonių kritikos. : D Toks vaizdas, kad purvais apmėčiau tave. Pasakiau savo nuomonę, kad man šitas įrašas - nesąmonė. Savo amžių atskleidžiau parašydama, kad juose yra didesnis pasirinkimas? Tu manai, kad jei man 19 metų, ir aš naudojuosi Facebook’u, jo privalumais, tai čia jau viskas - aš nesubrendusi?Ir Pyk nepeikus, peik nepeikus, bet mano tokia nuomonė. O už nuomones pykti, tai čia tuo labiau nesąmonė. : D

  17. Matai, jei privalumai “testai, žaidimai ir grupės”, man atrodo, jaunuolę, kad ne toje vietoje diskutuoji. Čia šiek tiek senesni žmonės renkasi ir šneka, kartais nesuprantamus ir juokingus dalykus. Žinai, kaip su tais pagyvenusiais žmonėmis būna…

  18. Sutinku su Oni, ir mano nuomone lyginti One.lt su Facebook’u yra pirmiausia net nelygiavertiška. Kur yra pasaulinė rinka, o kur yra tik Lietuva ir Latvija? Jei jau imatės lyginti, tai gal žiūrėkit į kokius draugas.lt, point.lt arba pažintys.lt ir lyginkite su One.lt.

    Kitas dalykas skiriasi auditorijos. One.lt auditorijai priskirčiau 8-24 metų “jaunuolius”. Facebook priskirčiau 17-50 metų auditoriją. Kodėl? One.lt nepaisant to, kad rodomos statistikos, kad pilnamečių yra daugiau nei jaunuolių, tai dar nereiškia, kad jie visi ten ir sėdi. Žinoma, pilnamečiais vadiname ir tik 18-kos metų sulaukusius, o jie dar tik ką ir 17-kos buvo… Pati žinau, kad mano pusseserė 14metų yra užregistravusi savo mamą One.lt, bet kas iš to? Ji ten net nebūna, o tokių variantų tikiu, kad nemažai. Toliau Facebook’e yra kalbų skirtumai (galimi) ir jis atlieka daugiau funkcijų. Tarkim facebook’e gali pranešti lengvai apie renginius sukūręs jį, o ne siuntinėti kiekvienam draugui žinutes taigi tam priskirčiau įvairias organizacijas, kavines, barus kas juo naudojasi. Toliau vyresniai auditorijai tai drįsčiau teigti ne pažinčių funkciją atliekantis tinklapis, o kažko panašaus kaip “klasė.lt” arba kolegų tinklapis, kur jie gali susirasti senai matytus žmones ir toliau palaikyti ryšius (manęs niekuomet klasė.lt tinklapis neviliojo). Kitiems tai atlieka “nuotraukų albumų” funkciją kur laisvai ir nemokamai talpini krūvas fotografijų, taigi tai patrauklu fotografams. Kitiems tai tiesiog “twiteris” su daugiau galimybių ir tiek. Plius facebook’e yra žaidimai ir kad tie patys quizai, kurie tą One.lt auditoriją ten ir prilaiko, o pritraukė - dėl naujovės.

    Žinoma, dar ką pamiršau paminėti tai puiki vieta promotinti savo produktus ar paslaugas. Na toliau Jums spręsti, kiekvienas renkamės kas kam geriau.

    Pačiai man dabar gal ir ganėtinai sunku vertinti, bei kritikuoti Lietuvos rinką, kadangi esu išvykusi ir negaliu sekti visų “tendencijų”, tačiau autoriau - neskubėk teisti facebook’o ir mest jo žemyn. Jis turi daug privalumų, bent mano atžvilgiu. O One.lt pasikartosiu - išaugama. Bet taip, jie visuomet turės klijentų, nes visuomet atsiras jaunimas, kuris pradės savo internetinę “karjerą” būtent nuo populiariausio tinklapio Lietuvoje - One.lt.

    Žinoma, dar ką pamiršau paminėti tai puiki vieta promotinti savo produktus ar paslaugas. Na toliau Jums spręsti, kiekvienas renkamės kas kam geriau. Tai tiek.

  19. Nusivyliau tavimi, niekinis rašinėlis, one.lt žlugs, dabar jau žlunga.

  20. Egle, žinok nieko nuostabaus - aš nuolat nuviliu moteris, bet tik nepamanyk, kad dėl to bent kiek išgyvenu. Malonu, kad taip susireikšmini.

    papierka: dėkui už išsamų ir argumentuotą komentarą. Iš ėsmės aš sutinku, kad one - jaunesnių žmonių portalas, čia nėra diskusijos - ypač todėl, kad daugelis internetinėje erdvėje suaugimą suvokė kaip perėjimą nuo one prie facebook :) Pavizdys su mama one lygiai taip pat sėkmingai, net sėkmingiau gali būt pritaikytas ir Facebook - kaip minėjau, aš pats ten turiu 3 acc, bet “kas iš to?”. Reklamos agentūrų darbuotojai, girdėjau, turi po penkias ir daugiau registracijų… Taigi..
    Kalbų skirtumai neturi esminės reikšmės Lietuvos vartotojams - dauguma vartotojų bendrauja lietuviškai, o įmonėms, kurios dirba Lietuvoje, reikia, kad ir žmonės gyventų Lietuvoje… Abejoju ar koks Nokia imsis reklamos facebook’e Lietuvos rinkai.
    Tas pats ir su renginiais - tai, kad gali pranešti “apie renginius” - anoks čia dalykas. Kartais, tai net maišo kai sueina kvietimai į velnias žino kokias nesamones… Dėl to, kad facebook yra ne pažinčių tinklapis, o “anketa internete” ne kartą esu minėjęs ir pats, o tai yra viena tų priežaščių, kodėl kiti socialiniai tinklai gali atsilaikyti prieš jį.
    Aš, kaip minėjau, Facebook neteisiu, net sakau - tai neabejotinai yra trendas. Bet, aš teigiu, kad trendai ateina ir praeina ir, manau, kad taip pat bus ir su Facebook. Pavyzdžių daug - interneto pokalbių kambarius pakeitė irc, o šią - skype. Įprastus pažinčių puslapius keičia patobulinti (pvz ieškok pakeitė pažintys ar one - vis tobulėjantys sprendimai flirtuot..), one tarsi keičia Facebook bet, ar pakeis tai jau kitas klausimas, kurį mes ir mėginam čia gvildenti..

    P.S - klausykit, gal čia nuoroda kur yra į šitą rašliavą, kad visi taip aktyviai komentuoja?

  21. Man atrodo ne nuoroda, o tarp populiariausių ar aktyviausių šios savaitės blogų kabo.

    O jei jau nori apvainikuot temą ir komentarus tai pasakysiu taip - kiekvienas renkasi pagal savo skonį ir interesus. tarkim, man renginių anonsai gan aktualu (na gerai, buvo anksčiau), bet ir taip mėgstu žinok, kas vyksta gimtajam mieste ir draugų būryje.

    Kas dėl lengvos reklamos facebook’e per fanų tinklapius, tai nebūtinai turi eit kalba apie tarkim kažkokį konkretų užsienio brand’ą, bet kad ir apie lietuvišką produkciją ar organizacijas. Kaip pavyzdį galiu pateikti Obuolys.lt svetainę. Turiu juos drauguose facebook’e. Ten jie post’ina įvairias naujienas apie naujas knygas, nuolaidas, filmus. Man įdomu, ta informacija mane pasiekia greitai ir veiksmingai. Paprasta ir elementaru. Plius - patogu;)

  22. Na obuolys.lt toks specifinis, recenzijų ar pan portalas, todėl- taip, jie ten gana efektyviai gali reikštis. Tačiau, yra ir kita pusė - t.y. tai, kad prižiūrėti ir kurti turinį - užima laiko. Suprantama, kad obuolys greičiausiai tiesiog kopijuoja naujienas į savo puslapį iš titulinio (bet tiksliai nežinau), todėl ypatingų sąnaudų jiems nereikia. Tačiau, jei tai kainuotų papildomų resursų (vidinių) - vargu bau ar tuo kas nors užsiimtų - besidomintys knygų naujienomis greičiausiai apsilanko patys arba užsiprenumeruoja naujienlaiškį, taigi, kurti atskiro kažko jiems neapsimokėtų. Be to, tarkime man, blogai/FB ir pan. tai turi būt kažkas papildomo, didinančio mano lojalumą ir domėjimasį prekės ženklu ar paslaugomis (tarkime obuolio fotoreportažas kaip spausdinamos knygos..) - nes, faktiškai, jei tai yra kopijuojama - aš asmeniškai nesuprantu tikslo “būt fanu”. Nes, esu įsitikinęs, kad pardavimų tai, labai ženkliai tikrai nedidina.

  23. Nesu reklamos pardavėjas, beigi nematau prasmės diskutuoti su anonimais. Sėkmės ravėjant savo mažą darželį ;]

  24. Sexjukea123:

    Blogo autorius - žmogus laikantis daug pykčio savyje. Pliusą dedu už terminus ir tarptautinius žodžius. Ne kažką..

  25. Na bet supranti, dažnai tuose fanų puslapiuose, nesvarbu apie kokį prekinį ženklą kalbame jie daro įvairias akcijas, konkursus momentinius arba pirmiesiems paskelbia naujienas;)

  26. p:

    Na tvarkoi - one.lt irgi yra klubai ir daug reklamos bei pasiūlymų lankytojams…

    Konsultante: nuo kada, suaugusių, argumentais grįstoje diskusijoje yra remiamasi argumentum ad hominem? Tokia argumentacija jau demonstruoja tavo neveiksnumą PR (ne reklamos) srityje. Ir, atmink, konsultante, kad “beigi” žodis yra nevartotinas… Jezau jezau, jei tu turi klientų, man jų nuoširdžiai gaila. N.B. tikiuosi nenusivilsi savo darbų, jei panaikinsiu tamstos nuorodas, nes matau tapai “aktyviu blogosferos komentatorium”, google pozicijos sieki? ;)

  27. Idomi diskusija… Mano nuomone vietos po saule uzteks ir Facebook’ui ir One’ui. Esu uzsiregistraves ir ten ir ten, bet tik tiek, na dar su facebook pazaidziu marketingo tikslais, mados reikalas matyt :)

    Kad facebook globalus zenklas stiprus tas taip, bet kad didziulis pliusas bendrauti su visu pasauliu - nemanau… Daugelis patvirtina tik draugus arba realiai pazystamus, daugeliui svarbiau kas atsitiko jo kaimynui ar jo kieme, negu zinoti kas ten susiprogdino azijoje. Didejant informacijos srautui, zmones turi filtruoti informacija ir koncentruotis tik tai kas jam aktualu, kitaip susprogs puodyne.

    Praeis ir facebook, twitter mada arba pasikeis i kazka kita, kol tai naujiena placioms masems, tol ir augimas yra ispudingas, produktas ant bangos.

  28. Gorix:

    Sveiki, kolegos.

    Labai smagi diskusija. Visos nuomonės dalinai teisingos. Bet dalinai ir klaidingos. Nesmerkit ir autoriaus, jis ne kvailas žmogus. Bet manau kad vienas dalykas daugumai nepatenka į akiratį.

    Dar neseniai Techcrunch’e skaitėme, kad DST, vienas (o gal ir vienintelis) Forticom’o (one.lt) investuotojų investavo į Facebooką, tiesa? Tai čia oficialioji pusė. Kas gi vyksta po ledu, mums paprastiems mirtingiesiems, nesuprasti. DST bosas preskonferencijoje minėjo kad jų atėjimas į Facebooką padės sutvarkyti monetizaciją ir pelningumą. Nieko sau frazė. Tokiomis nesimėtoma, prieš tai nesusitarus. Dabar žiūrim toliau - ką gi valdo Forticom/DST. Didžiausi Rusijos portalai - Odnoklassniki.ru, Vkontakte.ru, Mail.ru (visi mano kad pastarieji tarpusavy konkuruoja :)). Pabaltijy - one.lt,lv,ee. Lenkijoje - didžiausią konkurentų neturintį s.t. nasza-klasa.pl. Spėju jie turi daugiau, nei žinoma man.

    Kas gi tuo tarpu vyksta pasaulyje? Iškyla Friendfeed, vienas unikaliausių pastarųjų metų projektų, agreguojantis Facebook’o ir Twitter’io srautus. Facebook’as jį perka, bet palieka veikti, perimdamas kai kurias patentuotas funkcijas. Friendfeed’o komanda - buvę Google darbuotojai (reiškia-priešai), kaip naujas Facebook’o eksperimentinis padalinys. Ką ten jie dabar išradinėja, nelabai aišku, bet labai smalsu. Visa tai neturi ryšio su ONE, bet paminėjau vien dėl to, jog matytumėt, kad trintis vyksta, bet ne labai ji pastebima paprastam vartotojui.

    Taigi, o dabar staiga ONE ima ir pasileidžia Srautą, identišką Facebook’iniam. (Lt blogeriai rėkia: copy-paste, epic fail…) Srautą paleidžia gudriai, su minimaliu funkcionalumu ir stebi kas bus. Nepadarė video įkelimo, nepadare foto kėlimo tiesiai į srautą. Kodėl? Vargu ar mes lengvai nuspėsim, kas pas juos galvoje. Bet, manau tikrai košės yra. Bet imu įtarti, kad kol mes ginčijamės kas laimės ONE-vs-FB, jie gal būt pietauja prie bendro stalo. Gal šioje vadinamoje kovoje nėra nei laiminčio nei pralaiminčio, nes pinigai aplamai eina į vieną kišenę, nepagalvojote? Tas paslaptingas DST…

    Dabar išpranašausiu ateitį: 2010 m. ONE atsiras žaidimai, quizai; facebooke - apmokamos dovanėlės (buvo, buvo, bet ar pastebėjote jas?), skinai ir visoks kitos š. (produktas). 2011 ONE susiintegruos su Facebook’u per Facebook connect. Nai r kals drauge į klyną Twitteriui, googlui ar kam ten dar (nežinia į ką taikosi- ONE srautas taps mikroblogų platforma ar dar velnias žino kuo). Atminkit, dabar yra ne ONE o rytų Europą valdantis ne labai visiems suvokiamas Fortikomo tinklas. Kas jį palenks į savo pusę, tas laimės ir Lietuvą, ir Rusija, ir dar galai žino ką. Viso labo nedaug, kokius 35 000 000 vartotojų kąsnelį.

    Tai ko čia svaigt dėl kažkokio anketos trynimo. Nieko jūs netrinkit. O jei prireiks?

  29. Is patirties zinau, kad gerti meta alkoholikai. Reiskia, anketas trina tik tie kas beviltiskai bando gelb4tis nuo iprocio. Kabejo ant ONE, pakibs ant savo blogu ar FB. As niekad nieko netrinu.

    O straipsnis geras, sutinku su autorium. Lyderiui nereikia nieko vytis. ONE vis dar #1 Lietuvoje ir vargu ar kas pasikeis. Jei taps #2 tai tik i nauda visiems. O #3 tikrai netaps. Rinkoje vietos dazniausiai yra tik 2-iems. Visa kita - liekanos.

  30. Gorix - labai geras komentaras, sitos puses niekas nesvarste, o faktai tikrai tokie.

  31. Night Elf:

    Facebook - socialinis tinklas visokio amziaus zmonems, turintis ir pazinciu funkcija.
    One.lt - pazinciu tinklapis, su pretenzijomis i socialini tinkla.

    Tuo viskas ir pasakyta. Lyginti FB ir one.lt truputi nerimta. Nesulyginamas funkcionalumas, technologiju naudojimas, apreptis, ir t.t. Cia panasiai, kaip lyginti Windows su The Bat! pasto programa, jei tokia prisimenat :) Kitas dalykas, kad net ir atsilikdamas nuo FB visomis prizmemis, nuo techninio igyvendimo, iki funkciju, one.lt jaucia (bent jau teoriskai turetu jausti) vietines rinkos pulsa, ir siuo atzvilgiu turi sansa. Paziurekim i TV rinka - nors dauguma isivede kabelines ir gali ziuret CNN ir BBC, bet vistiek ziuri LNK ar LRT. Nors technine kokybe ir laidu biudzetai daug mazesni, daznai primityvus, kepami be ideju, bet jie vistiek “uzkabina” labiau nei uzsienietiski. Bet cia TV - kurios turinys beveik 100% itakoja ziurimuma. Su FB ir one.lt truputi kitokia situacija - ten yra tik platforma, o turiny pasirenki pats. Jei tavo draugai is Lt - tu ir turini gausi is lt, reikia tik isverst menu ir leist vietiniams veikejams pletoti savo produktus, ka FB leidzia.

    Kas liecia vartotoju didejimo/mazejimo tendencijas tai cia autoriui reiketu pasimokyt apie toki dalyka kaip priezastinguma. Del one.lt lankytoju mazejimo yra pakankamai pagrindo nerimaut one.lt savininkams - nes jie ne siaip mazeja, o pereina i FB. Is FB i one.lt turbut nelabai kas pereina, kaip ir is miesto atgal i kaima, nebent is nostalgijos. As manau, kad one.lt greiciausiai isliks kaip pazinciu tinklapis, ypatingai jaunimo tarpe, su daug spalvu ir sokiruojanciu nuotrauku, nes cia svarbu vietines perpektyvos, bet socialinio tinklo sriti paims FB. Manau metu begyje FB bus 1-2 Lietuvoj pagal lankomuma.

    FB taip pat konkuruoja, zmones iseina is FB, pvz. issigasta privatumo politikos, bet cia mes kalbam apie visiskai kitokias kategorijas. FB konkurentai nebent GoogleWave, Twitter, ar panasios platformos. Ir nereikia perdaug perdet DST itakos FB - ka jie ten teturi, 2% akciju, be jokios valdymo galios. Nereikia ieskot jokiu giliu konspiracijos teoriju - DST ir ju visi padaliniai tiesiog kopijuoja FB ir tiek. Nebent savo 2% jie butu nusipirko teises i FB rytu europos regiona, bet tada jiems butu perduag rizikinga perviliot klientus is savo pilnai valdomu kompaniju i FB, kurio jie teturi 2%. Greiciausiai sumokejo FB, kad gauti truputi izvalgos, ir dabar kopijuoja viska, ir tiek. Bet jie turi sansu nebent rusiskai kalbanciam internete - is dalies del nacionaliniu to regiono vartotoju ambiciju, is dalies del sunkumu adaptuojant FB kitokiems sriftams, ir t.t.

  32. Ernestas:

    Teisingai jus cia prisvarstet ivairiausiu galimu variantu. Laikas eina, vartotoju rotacija vyksta, todel sioje situacijoje galbut vuoniukui aktualu nesusigrazinti prarastus vartotojus, o uzsiauginti naujus (taip kaip pradzioje buvo su mano karta). As, asmeniskai, vargu ar kada nors grisiu po one.lt etikete, turbut vien is principo ir psichologinio motyvo (grizti atgal tuo paciu keliu - nepaliotas). Plius, as esu tas, kursi zino to portalo praeiti, todel tatai irgi turi kazkokia itaka. Buvo one.lt (lokalus), dabar Facebook (globalus), veliau dar kazkoks naujas pavadinimas, galbut ir su tais paciais vairuotojais tau net nezinant.
    Galvoju, jog mes visgi esame one.lt portalo mirties pradzios liudininkai. Bent jau tu triju raidziu O N E. Nes zmones megsta naujus dalykus, patogias alternatyvas.

  33. o tu manai kad one.lt tvarko toki urodai?

  34. I know this is really boring and you are skipping to the next comment, but I just wanted to throw you a big thanks - you cleared up some things for me!

  35. I’d like to understand all these sick comment makers do an increased job than you. Hold it up ;).

  36. Of course, what a splendid website and illuminating posts, I definitely will bookmark your website.All the Best!

  37. Nice post, thank you! Could you tell us about the first paragraph more?

  38. Thank You for the awesome article. I loved reading it!

  39. Hi! I found your blog on Google.It’s really comprehensive and it helped me a lot.

    Continue the good work!

  40. I just signed up to your rss feed! Will you post more on this topic?

  41. Good blog, but it would be better if in future you can share more about this subject. Keep posting.

  42. You made certain nice points there. I did a search on the theme and found nearly all people will agree with your blog.

  43. Thanks for spreading the word about this.

  44. I saw something about that topic on TV last night. Nice article.

  45. Keep functioning ,fantastic job!

  46. but in recent years public and commercial broadcasters have been progressively introducing digital television broadcasting technology.

  47. viewing recorded as well as broadcast material. In recent years Internet television has seen the rise of television available via the Internet, e.g. iPlayer and Hulu.

  48. You are a very bright person!

  49. Hi there. I found your site via Google and your post looks very interesting for me.

  50. I’m still learning from you, as I’m trying to achieve my goals. I definitely enjoy reading all that is written on your website.Keep the tips coming. I loved it

  51. This article receives a thumbs way up from me.

  52. Hi there, I really seriously like your incredible web site!! That is definitely a really good blog post. I look forward to reading a lot more useful information in which you may be publishing in the long run. We’ve realized a bunch with this. Appreciate it. -Nicolas Pierson

  53. Hello, My spouse and i really enjoy your incredible blog!! That is without a doubt a fine blog post. We look forward to reading through a lot more interesting tips that you may turn out to be writing in the forthcoming. I’ve truly acquired a whole lot from this. Thanks !. -Floria Anguiano

  54. Howdy, I do adore your websites. That is without a doubt a superb post. My hubby and i look forward to reading much more useful subjects that you may turn out to be writing in the forthcoming. I have found out a bunch from this. Thanks for your insight. -Madge Guiski

  55. Hi, I personally love your amazing websites!! Now this is a outstanding page. My family and i look forward to reading far more exciting articles that you will be writing within the future. We have discovered a lot with this. Appreciate it. -Reginia Paek

  56. There is obviously a lot to know about this. Thank you.

  57. This is really a extremely fascinating post, thank you for sharing! There are many blogs on this topic but this 1 states exactly what I think as well.

  58. Hi everyone, I do enjoy your net site!! Now this is certainly a wonderful page. We look forward to reading more interesting tips in which you’ll turn out to be writing within the long run. I’ve acquired a bunch by this. Appreciate it.

  59. Yo, We all enjoy the internet sites. It is simply a excellent page. My partner and i look forward to reading a lot more useful information in which you may be publishing within the long run. I’ve realized a lot with this. Outstanding post.

  60. I was questioning in the event you would be considering changing into a visitor poster on my weblog? and in trade you would put a hyperlink the publish? Please let me know whenever you get an opportunity and I’ll ship you my contact details - thanks. Anyway, in my language, there aren’t much good source like this.

  61. Completely understand what your stance on this matter. Although I’d disagree on a number of the finer details, I think you probably did an awesome job explaining it. Certain beats having to analysis it on my own. Thanks. Anyway, in my language, there aren’t much good source like this.

  62. Sorry for the huge review, but I’m really loving the new Zune, and hope this, as well as the excellent reviews some other people have written, will help you decide if it’s the right choice for you.

  63. Are you insterested in link exchange with my blog? Thank you.

  64. Thanks for taking the time to discuss this, I think powerfully around it and love learning more on this subject.I have website around this poker minimum deposit If potential, as You gain expertise, would you notice change your blog with much info? It is highly helpful for me.

  65. Awesome post this will really help me!

  66. Hello.This article was really interesting, particularly since I was browsing for thoughts on this topic last Thursday.

Rašyti komentarą

Privaloteprisijungti, kad galėtumėte parašyti komentarą.